ZDANIEM PEDAGOGÓW

Na statyczność programu w 1939 roku zwrócił uwagę inny rekonstrukcjonista – Harold Benjamin. Opisywał społeczeństwo, w którym szkolny program stał na fun­damencie pradawnych wierzeń sięgających paleolitu. Mędrcy nauczali, że „trzon prawdziwego kształcenia jest wieczny i trwa mimo wszelkich zmian zachodzących wokół, jest nieporuszoną opoką wznoszącą się pośród wód rwącego strumienia”. Przesłanie jest proste: w końcu każdy program staje się przestarzały.Zdaniem niektórych pedagogów „termin ważności” programu to kilka lat, na dłuższe używanie nie pozwala eksplozja informacyjna. Założenie o tyle wątpliwe, że można przecież przewidzieć kierunki zmian, a i same zmiany zachodzą w róż­nym tempie. Efekt eksplozji informacyjnej łagodzony jest tym, że nowa wiedza jest włącza­na do już istniejącej, która zmienia się tak, by asymilować nową. Podobnie nowy materiał programowy włączany jest systematycznie do starego, nowości dydaktycz­ne łącźą się z tradycyjnym sposobem nauczania i uczenia się, by zaowocować no­wymi rozwiązaniami.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!