WYSIŁKI JEDNOSTKI

Ów indywidualizm nie oznacza, że ludzie mają pogrążyć się w przeświadczeniu, że są sami na świecie i mogą żyć w społecznej izolacji. Prze­ciwnie, ma budować społeczność – wolne stowarzyszenie jednostek. Ogniskując wysiłki na jednostce, pedagodzy powinni zdawać sobie sprawę, że programy mająrozwijać uczniów jako jednostki, jako ludzi światłych. Chodzi o do­stosowanie szkoły do ucznia, zamiast jak dotąd dostosowywanie ucznia do szkoły. Środowisko dydaktyczno-wychowawcze zarysowywane w programach ma odpowia­dać potrzebom uczniów i gwarantować im w razie potrzeby dodatkową pomoc, roz­wijać wszystkie zdolności ucznia: poznawcze, artystyczne, przestrzenne, ruchowe, społeczne; rozwijać ucznia wszechstronnie i harmonijnie. Zróżnicowana i bogata oferta programowa powinna dać uczniom możliwość wyboru własnej drog .

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!