W PROCESIE TWORZENIA

W procesie tworzenia znaczeń centralną pozycję zajmuje wyobraźnia i kreatyw­ność, cechy współcharakteryzujące istotę człowieczeństwa. Uczniom pozostawia się czas, by mogli wyobrazić sobie organizację życia, ująć ją w metafory i schema­ty jakościowe. Uczniowie uczą się myślenia twórczego.Żeby program reagował na zmiany, jakie niesie przyszłość, nie musi być aż tak radykalnie odmienny od modeli dzisiejszych. Wystarczy podzielić go na trzy znajo­me kategorie: program poznawczy, program kreatywny i program socjalizacyjny. Program poznawczy składałby się z tradycyjnych przedmiotów szkolnych, od­dzielnych albo zintegrowanych, poszczególne kursy mogłyby być obowiązkowe al­bo wybierane przez uczniów. Realizacja programu nie mogłaby się jednak odbywać po staremu.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!