W PROCESIE DYDAKTYCZNYM

W procesie dydaktycznym ważne są indywidualne zna­czenia wiadomości oraz doświadczenia złożone pod względem psychologicznym i filozoficznym. Naprawdę niełatwo podjąć konkretne decyzje, jaką treść włączyć do programu i jak jąustrukturyzować, by zachować wierność takim wzorcom. Być może dlatego nie spotyka się ich w szkole. Wzorce odpowiadające orientacji humanistycznej i po- nadosobowej odwołują się w istocie do wewnętrznego życia człowieka. W pewnym sensie treść programu jest tworem uczącej się jednostki, wyłaniającej się z ważnych dla niej zdarzeń. Pedagog może opracować listę takich zdarzeń, ale to, czy okażą się ważne, zależy już od ucznia.Niewątpliwie programy przyszłości obejmą zupełnie nowe obszary wiedzy Już dziś możemy obserwować, jak rodzą się takie obszary

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!