TENDENCJE

Pedagog może na przykład obmyślić model szkoły przyszłości, wyróżnić w nim kluczowe zmienne, potem ująć to w postać matematyczną lub programu kompute­rowego, sprawdzić, jakie są prawdopodobne rezultaty różnych działań, i wybrać właściwe. Pedagog mógłby zbadać, co się prawdopodobnie stanie, jeśli wszyscy uczniowie w szkole uczyć się będą według tego samego programu.Technika ta polega na opisaniu matematycznym linii, według których układają się zdarzenia, i przedłużenie ich w przyszłość. Zakłada się, że zmiana, która biegnie od przeszłości po teraźniejszość, biec będzie nieprzerwanie dalej. Pedagog mógłby na przykład zainteresować się przyrostem wiedzy w jakiejś dyscyplinie. Liczbę no­wych odkryć można przedstawić na wykresie i odnieść do przedziałów czasowych: dekad), roku, miesiąca. Liczba odkryć może rosnąć lub maleć. Zakładając, że tak samo będzie w przyszłości, możemy planować zmiany ilościowe w programie.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!