ŚWIADOME I ZAMIERZONE DZIAŁANIE

Podczas gdy kreowanie siebie w mediach jest cechą nieuniknioną w nowoczesnej polityce, strategie wykorzystywane przez polityków, partie i rządy różnią się znacznie, tak samo jak to, do jakiego stopnia posunięcia te są ich zamierzonym i świadomym działaniem. Nixon był jednym z pierwszych kandydatów na prezydenta Stanów Zjednoczonych, który podjął próbę wykorzystania telewizji na swoją korzyść. Po przegraniu wyborów w 1960 r. na rzecz Kennedy’ego, w której to kampanii wypadł bardzo źle w szeroko dyskutowanej debacie telewizyj­nej, zdecydował, że nie ma innego wyjścia, jak tylko wykorzystać telewizję ponownie. Postanowił stworzyć swój nowy, lepszy wizerunek i przekazać go drogą medialną potencjalnemu elektoratowi. W wyborach w 1968 r. Nixon walczył z pomocą grupy doradców medialnych, którzy znali się na technikach reklamowych i dobrze wiedzieli, jak wykorzystać telewizję w polityce. Przez spoty reklamowe i dokładnie zaaranżowane dyskusje panelowe próbowali stworzyć nowy obraz Nixona jako męża stanu i lidera, który poszukuje drogi porozumienia z ludźmi. Chronili go tym samym przed niepowodzeniem, jakie niosą z sobą nie kontrolowane wywiady dziennikarzy.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!