REFLEKSJA NAD SENSEM ISTNIENIA

Niektórzy programiści twierdzą, że oświata i programy szkolne dotykają etycz­nej i duchowej strony życia uczniów. Pedagogodzy w sposób naturalny włączali do procesu dydaktycznego kwestie moralne, sprawy duchowe jednak do tego nie paso­wały. Nie zachęcamy do nauczania religii, jedynie pomni doświadczeń szkolnych przypominamy, że intelekt to jeszcze nie cała natura człowieka.Podejmując sprawę pierwiastka transcendentnego w programie, Arthur Foshay zauważył, że jest on ze wszystkich ludzkich spraw najmniej w szkole widoczny. Być może dlatego, że kojarzy się z duchowością, a ta z religią. Uczniowie nie są po pro­stu istoi:ami racjonalnymi, przyjmującymi jedynie wiadomości poznawcze. Refle­ksja nad sensem istnienia jest w’ naszym skomplikowanym świecie nader ważna.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!