PRZYSZŁOŚĆ I FUTUROLOGIA

Kończy się wiek przemysłowy, zaczyna informatyczny. Społeczeństwo znalazło się między dwiema epokami: tej opartej na przemyśle i tej budowanej na informaty­ce. Czy w takim samym położeniu znajdują się szkoły?Phillip Schlechty zauważa, że za wieloma ostatnimi poczynaniami reformator­skimi w oświacie kryje się dążenie, by szkoły przygotowały uczniów do rywalizacji w świecie opartym na informatyce. Pod tym właśnie kątem należy dokonać aktuali­zacji programów i zreorganizować szkołę. Jak to zrobić, jaki program dać uczniom, którym większość życia upłynie w następnym wieku, wieku informatycznym – oto pytanie, jakie stoi dziś przed programistami. Proporcja pracy umysłowej zwiększy się znacznie, choć już dziś przekracza po­łowę.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!