PROGRAM Z PODRĘCZNIKA

Michael Apple zmienił jedno słowo w podstawowym pytaniu, jakie w odniesie­niu do kształcenia sformułował Spencer, i spytał CZYJA wiedza jest najwarto­ściowsza? zamiast: JAKA wiedza ma największą wartość? Nie jest to pytanie teore­tyczne. Każe praktycznie zająć się cenzurą wartości, które szkoła przekazuje lub nie przekazujePodręczniki, testy, wymagania, jakie na egzaminach wstępnych stawiają szkoły wyższe, kierunkują i stabilizują program. To, na co zwrócą uwagę, zostaje włączo­ne do programu. Teoretycznie to nauczyciele powinni kształtować program, ale za mało mają władzy i autorytetu, żeby proponować zmiany, i za mało czasu, żeby w tej sprawie spotkać się z kolegami. Łatwiej byłoby to uczynić dyrektorom, i rze­czywiście – niektórzy rzetelnie starają się zmieniać programy w swoich szkołach. Dyrektorzy są jednak zanadto obciążeni innymi obowiązkami i zbyt napięty mają kalendarz zadań, by mogli przyjąć odpowiedzialność za program.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!