PROGRAM KOMPENSACYJNY

Z analizy 22 badań Herb Walberg wyprowadził wniosek, że korektywna informacja zwrotna – składnik czasu wykorzystanego – by­ła jedną z najsilniej oddziałujących na osiągnięcia uczniów pojedynczych zmien­nych: współczynnik korelacji wyniósł 0,45. Zauważył też, że nauczyciele nie żało­wali czasu na utrwalanie materiału, jeśli taką widzieli potrzebę.Ponieważ czas zajęty i wykorzystany okazał się dobrem rzadszym, niż więk­szość z nas skłonna była uważać, w przyszłości w pracach programowych trzeba będzie poświęcić więcej uwagi na lepsze spożytkowanie czasu nauki.Masowy ruch kompensacji pedagogicznej zaczął się około ćwierć wieku temu. Chodziło o przezwyciężenie pedagogicznych (w pewnym zakresie także psychicz­nych i społecznych) deficytów i upośledzenia dzieci z niższych klas społecznych oraz mniejszości kulturowych i etnicznych.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!