PROCES DYDAKTYCZNY

Bezpośrednie kierowanie opanowaniem materiału. Nauczyciel stosuje stre­szczenia wstępne i podsumowania, informację zwrotną i korektywną nadzoruje proces opanowywania i rozumienia materiału, krok po kroku kieruje myśleniem uczniów. Uczniowie uczą się kontrolować i oceniać własne procesy myślowe (metamyślenie) i uczą się, jak się uczyć.Proces dydaktyczny ma zadania poznawcze. Wagę przywiązuje się do czyta­nia i pisania, myślenia krytycznego, uczenia się we współpracy – wszystkiego, co wyklucza uczenie się mechaniczne i pamięciowe. Pod bezpośrednim kierunkiem nauczyciela uczniowie muszą doskonale opanować umiejętności podstawowe.Podsumowując, można stwierdzić, że sprawdzają się projekty gwarantujące na­uczycielom i uczniom odpowiednią pomoc. Dobre efekty przynosi nauczanie pre- skryptywne i diagnostyczne; skupienie się na opanowywaniu umiejętności podsta­wowych; ciągła kontrola postępów i informacje zwrotne; uczenie do pełnego opanowania materiału; aktywność uczniów, i to nie tylko w zakresie najprostszych efektów i celów uczenia się.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!