OSZUSTWA W NAUCE

Mieszczą się bowiem pomiędzy tym, co jest rozmyślnym podrabianiem rezultatów, a tym, co jest zaledwie nieznacznym, czasem nawet nieświadomym odchyleniem w stosunku do normalnego zachowania nauko­wca. Fałszerstwa mówią zatem o psychologicznych i ideolo­gicznych aspektach nauki, a także o postawach naukowców. Mogą więc dopomóc w zrozumieniu pewnych uprzedzeń, które w danym okresie stanowią przeszkodę w rozwoju nauki. W tym też sensie oszustwa są częścią historii nauki. Do hipotez dydaktycznych odwoływano się również w celu wytłumaczenia specyficznych właściwości niektórych białek. Tak na przykład rozliczne bakterie mogą zużywać wiele typów cukrów.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!