NOWE FORMY UPUBLICZNIENIA

Rozwój mediów stworzył nowe, zupełnie inne od tradycyjnych, formy upublicznienia. Podstawową ich cechą jest to, że wraz z rozszerzeniem publicznej dostępności przekazu, co stało się możliwe dzięki mediom, upublicznienie osób, wydarzeń i działań nie jest już związane z fizyczną obecnością nadawców i odbiorców informacji w jednym miejscu. Można podać wydarzenia do wiadomości publicznej, nagrywając je na taśmę filmową, a następnie transmitując do oddalonych w przestrzeni od­biorców, którzy nie byli obecni na miejscu i w czasie tego wydarzenia. Upublicznienie następuje niezależnie od tego, ile osób miało możliwość widzieć je i słyszeć bezpośrednio. Dlatego też rozwój mediów spowodował powstanie nowych form „medialnego upublicznienia , które zdobywają coraz ważniejsze miejsce w nowoczesnym świecie. Te nowe formy me wyeliminowały całkowicie tradycyjnych sposobów upubliczniania przez kontakt bezpośredni, wymagający fizycznej obecności nadawcy i odbior­cy. Takie tradycyjne formy wciąż pozostają ważną cechą nowoczesnych społeczeństw, o czym świadczy ciągła popularność spotkań publicznych, masowych demonstracji, debat politycznych w parlamencie itp. Jednak wraz ze wzrostem popularności nowych środków komunikowania nowe formy upubliczniania coraz częściej uzupełniały, poszerzały, zmieniały i zastępowały formy tradycyjne. Przyjrzyjmy się teraz niektórym fazom tego rozwoju i charakterystycznym dla nich formom upubliczniania.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!