NIEKTÓRZY PEDAGODZY
Termin ucziowie „upośledzeni” zastąpiono „zagrożonymi” lub „o specjalnych potrzebach”. Sprawa nabierała na aktualności w miarę, jak wzrastała proporcja dzieci zagrożonych: 21% uczniów z rodzin biednych, 30% z mniejszości, 15% dzieci emigrantów, mówiących innym językiem niż angielski, 12% niepełnosprawnych. Prócz tego wspomnieć należy o dzieciach głodnych i niedożywionych (około 11,5 miliona). Niektórzy pedagodzy poszerząjąpojęcie uczniów zagrożonych o: urodzonych jako wcześniaki, ofiary znęcania się i braku opieki, uzależnionych, ciężarne, członków gangów i grup kultowych, dzieci rodziców, którzy nie ukończyli szkoły lub są nastolatkami, dzieci z niepełnych rodzin, chorujące na AIDS lub których rodzice chorująna AIDS, dzieci rodziców rozwiedzionych i uzależnionych od narkotyków lub a lkoholu albo uwięzionych. Ostatecznie wyjść może na to, że około 90% wszystkich uczniów jest w jakiś sposób zagrożonych i wymaga od szkoły dodatkowej pomocy.