NAJLEPSZE PODRĘCZNIKI

Tak zwane najlepsze podręczniki przygotowane zostały z myślą, by rozerwać użytkownika i oszołomić grafiką, ale i one nie są dostatecznie informatywne, nie integrują treści i nie ćwiczą umysłu ucznia. Zupełnie nieświadomie ich autorzy nadmiernie upraszczają treść i ograniczają myślenie użytkowników. Winne są także komisje podręcznikowe, które dodają nowe tematy i domagają się prostych tekstów. Wydawcy myślą o tym, jak nie narazić się pieniaczom z roz­maitych grup, co odbija się na ambitniejszych zadaniach podręcznika. Winni są tak­że nauczyciele, którzy w podręczniku chcą znajdować odpowiedzi, nie zaś proble­my do rozwiązania i materiał kształcący umysł (patrz Wskazówki 11.1). Neville Bennett z grupą współpracowników badał 417 zadań tekstowych z języka angiel­skiego i matematyki zadanych przez nauczycieli. 60% odwoływało się do umiejęt­ności i treści już znanych uczniom. 25% to były zadania nowe, a tylko 7% wymaga­ło odkrycia, wynalezienia lub wytworzenia nowego pojęcia.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!