MAŁO MIEJSCA

Ruch rozszerzał się szybko i nabierał si­ły, wreszcie stał się zjawiskiem trwałym i znaczącym. Tymczasem zaskakująco ma­ło miejsca poświęcono mu w piśmiennictwie z zakresu programów szkolnych. Programy i przedsięwzięcia kompensacyjne można klasyfikować w zależności od tego, o jakich uczniów chodzi, o jaki szczebel nauki, jaki rodzaj terapii, jaki jest zakres prac (program, proces dydaktyczny, poradnictwo, zmiany w szkole i społecz­ności lokalnej), lokalizacji (miejska, wiejska), w jakiej polityce oświatowej się mie­szczą (lokalnej, regionalnej, stanowej, krajowej). Większość programów kompensa­cyjnych miała charakter eksperymentalny lub uzupełniający; nie przygotowywano ich z myślą o głębszej reformie. Opierały się na przekonaniu, że rozwój poznawczy, społeczny i psychiczny jest w zasadzie wynikiem wpływu środowiska, że wystarczy więc poprawić środowisko, żeby braki w uczeniu się ustąpiły.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!