INNA BADANIA

Inne badanie pokazało, że 84% nauczycieli stosowało metodę wyszukiwania przez uczniów pra­widłowych odpowiedzi z tekstu podręcznika. Znacznie mniej nauczycieli prosiło uczniów o wnioskowanie na podstawie informacji zawartych w tekście, a wyjątko­wo tylko o wykraczanie poza informacje w tekście i tworzenie nowych .Dla większości nauczycieli najważniejsza jest prawidłowa odpowiedź; według niej nauczają i sprawdzają uczniów. Nie mają więc powodu, żeby rezygnować z podręczników stawiających procesom poznawczym uczniów niskie wymagania i całkowicie obojętnych na to, jak uczniowie myślą. Można by sądzić, że przynaj­mniej nauczyciele przedmiotów ścisłych postępują inaczej. Cóż, drugie z przywoła­nych wyżej badań obejmowało właśnie nauczycieli tych przedmiotów.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!