DROBNE FAKTY

Skoro drobne i błahe fakty nie wydają się ważne dorosłym ani powiązane z ich życiem, jak można oczekiwać, żeby miały sens dla dzieci? Wiadomości, choćby na­zwiska prezydentów, nazwy stolic, wzory na powierzchnię będą dla ucznia coś zna­czyły, jeśli da się je połączyć z wiedzą i systemem wartości ucznia, czyli jeśli uczeń może włączyć je do już istniejących struktur poznawczych i emocjonalnych. Jeżeli uczymy się danych jako przypadkowych faktów z tego tylko powodu, że takie są wymagania programu, nasze procesy zapamiętywania i uczenia się będą ograniczo­ne, a to, co w końcu zapamiętamy, będzie efektem przypadku. Mówiliśmy już o liście Hirscha zawierającej pięć tysięcy nazw, zwrotów, dat i pojęć, które powinien znać każdy wykształcony Amerykanin.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!