CZYTELNOŚĆ OGŁOSZNENIA

Może to być rysunek, fotografia, graficznie rozwiązany znak fir­mowy lub fantazyjne liternictwo.    O   czytelności ogłoszenia, a więc i o jego skuteczności oraz zasięgu,’ decyduje rozmieszczenie tekstu. Odnoszą się tutaj w ca­łości zasady kompozycji tekstów omawiane na lekcjach literni­ctwa w klasie I. W szczególności zaś należy pamiętać, że tekst nie może być zbyt zagęszczony, że „światło”, czyli czyste, nie zadrukowane miejsce ułatwia czytanie, zwraca uwagę i wyróżnia tekst ogłoszenia z otaczających go innych informacji.Na czytelność ogłoszenia wpływa również wybór miejsca na lamach gazety lub czasopisma.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!