CO WYBRAĆ?

Jeśli, jak pisał Schlechty, szkoły uznać za miejsce zorganizowanej pracy umy­słowej, to trzeba inaczej spojrzeć na programy: nie są czymś, co należy przekazać uczniom, nie są taśmą montażową która przenosi ucznia od jednego stanowiska do drugiego, gdzie poddaje się go obróbce. Zgodnie z sensem pracy umysłowej pro­gram tr a być tworzywem pracy ucznia; uczeń przetwarza materiał nauczania, scala.W efekcie program staje się surowcem procesów umysłowych. Skoro tak, to wzorce, liczba i kształt wzorców programu zależą wyłącznie od wyobraźni programisty. Na nią zaś wpływają jego pedagogiczne i filozoficzne po­glądy i wizja szkoły. Jak wspominaliśmy, ogromna większość pedagogów sądzi, że w przyszłości dominować będą programy ukierunkowane na wiedzę naukową, podobne do dzisiejszych.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!