BOGACTWO SYGNAŁÓW WIZUALNYCH

Jak w wypadku druku i innych mediów telewizja uniezależnia upublicznienie od wspólnoty miejsca i od komunikowania dialogowego charakterystycznego dla interakcji bezpośredniej. Ze względu na bogac­two sygnałów wizualnych przekazywanych przez telewizję wykształciła ona nowy i zupełnie odmienny związek między upublicznieniem a widocz­nością. Podobnie jak kino, telewizja kładzie szczególny nacisk na zmysł wzroku. Sygnały dźwiękowe w połączeniu z sygnałami wizualnymi dają kompleksowy obraz audiowizualny. Telewizja umożliwia swoim odbior­com oglądanie osób, działań i wydarzeń, jak również wysłuchanie słów oraz innych dźwięków. Upublicznienie osób, działań i wydarzeń wiąże się z możliwością bycia zobaczonym i usłyszanym przez innych. W dobie telewizji widoczność w wąskim sensie wizji — możliwości odbioru wzro­kowego — została wzniesiona na nowy poziom znaczenia historycznego.

Witaj na moim blogu! Znajdziesz tutaj popularno-naukowe artykuły dotyczące przeróżnych dziedzin życia. Bloga prowadzę z pasji, jest to moje ogromne hobby. Jeśli podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do komentowania ich i likowania na fb!